به گزارش گروه اجتماعی حیات، براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی آینده برای دانشآموزان پایههای دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایههای تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) قرار بود از امروز سهشنبه ۲۸ فروردینماه آغاز شود.
آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی به تعویق افتاده و در سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهدشد.
ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دورههای تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بهنشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش بهنشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام میشود.
لازم بهذکر است مدارس ضمن اطلاعرسانی به دانشآموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانشآموز در سال تحصیلی جاری اقدام کند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.
هر نوع تغییر در تقویم زمانی سفارش کتابهای درسی از طریق www.oerp.ir اطلاعرسانی میشود.
دانشآموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.
کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
بهدلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانشآموز یا اولیای دانشآموز ممنوع است.
ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام میشود.
نظر شما